Öka företagets säkerhet med virtuell assistent

Vitt lås svävandes över en mintgrön.

Virtuell assistent har i coronatider hamnat högt upp på många företagares önskelista. Skräddarsy precis vad du behöver för att slippa överflödiga kostnader för olika kompetenser samt lokalkostnader för de anställda. Samla kontrollen på ett och samma ställe.

Ordning och reda med virtuella assistenter

Att ta hand om utbildning av personal, drunkna i massa pappersarbeten och dessutom vara säker på att man gjort bokföringen rätt är en utmaning för många. Om inget annat så är det tids- och resurskrävande. I värsta fall kan både din egen och dina anställdas hälsa ta stryk med sjukskrivningar som följd. Till slut märks problemen av hos kunderna i form av kvalitetsproblem, dålig service och att företaget inte utvecklas i rätt riktning.

Att känna sig trygg och säker är två sidor av samma mynt. Tveksamhet och osäkerhet genererar bara kaos och onödig risk. Att organisera verksamheten och ha en god struktur som är simpel nog följa krävs både erfarenhet och kompetens. Detta är något som en virtuell assistent kan bidra med.

Gör din verksamhet trygg och säker online

För en företagare så är det ett måste att kunna nå ut online. För att räknas som seriös krävs det inte bara god marknadsföring och att vara tillgänglig för kunderna. Det krävs också att tillvaron för kunderna och dina anställda är både trygg och säker. En virtuell assistent kan se till att den digitala närvaron är och förblir en säker plats online och att ditt företags IT-säkerhet säkras.

Till kundernas förmån innebär det bland annat:

  • Korrekt och uppdaterad information om din verksamhet når ut publikt.
  • Se till att trasiga länkar eller skadlig kod inte finns tillgängligt på din webbplats.
  • Optimera för en användarvänlig, inbjudande och trygg miljö för dina kunder.

Och för dig och dina anställda betyder det att:

  • Ni kan vara säkra på att den information som delas blir förmedlad precis som menat.
  • Inga externa parter eller händelser saboterar för er verksamhet.
  • Ni får den kompetens som behövs för att få jobbet gjort.

Nya tider kräver nya lösningar

Året 2020 ställde hela världen på sin spets, och den digitala utvecklingen skickade oss allt snabbare in i framtiden. Näringslivet drabbades hårt av restriktioner och nedstängningar på grund av covid-19. Vi tog allvarligt på situationen och såg till att den personal som kan jobba hemifrån också bör göra det.

Mitt i allt så har vi insett att med rätt verktyg och hjälpmedel så går det alldeles utmärkt att jobba hemifrån. Det kan till och med ge en ökad fysisk och mental hälsa. Man slipper att pendla fram och tillbaka till jobbet och får således mer fritid över till familjen; samt så undviker man såklart smittspridningen mellan medarbetare.

Virtuell assistent kan hjälpa dig att öka ditt företags säkerhet.

Frigör tid så du kan fokusera på tillväxt

I samband insåg många företagare att man inte behöver en anställd person för varje enskild uppgift i företaget. Virtuella assistenter har därför utan tvekan kommit upp på tapeten igen, då det krävs en mindre personalstyrka men också en mindre kontorsyta. Detta leder till sänkta kostnader för bolaget och mer effektivitet.

Den virtuella assistenten erbjuder spetskompetens när det behövs, skapar flexibilitet, och utvecklar ditt företag i rätt riktning på ett säkert sätt; så att du kan fokusera på tillväxt snararen byråkrati, organisering och marknadsföring.

Fler artiklar

Dammsugare på blå matta
Säkerhet

Rent och snyggt för säkerhets skull

Att det är viktigt på många sätt att hålla ordning, reda och rent är ingen nyhet. Städning är en faktiskt en arbetsmiljöfråga, utöver att god